čtvrtek, dubna 23, 2015

Pokus - míchání barev

Podobný pokus, jsme zatím nedělali, nevěděla jsem ani, jak na to syn bude reagovat. Přeci jen má zatím rád vše, co se dá různě přiřazovat, kde si výsledek může ověřit a jasně vidí zda je to správně.
Ze začátku to tak skutečně bylo. Syna příprava moc neoslovila, ale jakmile jsme dali kapesníčky do skleniček a začaly se zbarvovat, moc ho to zaujalo.
Inspiraci jsem našla na těchto stránkách http://www.testovanonadetech.com/aktivita/0040-chodici-voda

Na pokus potřebujete:
- 3 průhledné skleničky
- potravinářské barvy (šlo by obarvit vodu i vodovkami)
- 2 papírové kapesníčky

Do dvou skleniček si připravíte ve vodě rozpuštěné barvy. Do každé samozřejmě jinou. Je dobré vybrat barvy, které jsou po smíchání výrazně odlišné od původních, aby to bylo dobře vidět. Nejlepší jsou asi tyto odstíny:

Je důležité, aby voda v obou skleničkách byla ve stejné výšce, protože hladiny všech skleniček se pak vyrovnávají a kdyby v jedné bylo více, prostřední barva by nevyšla přesně. Mezi skleničky s barevnou vodou umístíte prázdnou skleničku a propojíte ji pomocí stočených kapesníčků s vedlejšími skleničkami. Teď už jen stačí čekat, co se stane :-)


Já jsem použila potravinářské barvy, našla jsem doma akorát modrou a oranžovou, která se ve vodě zbarvila na červenou. Jak je vidět na fotce ve výsledku do prostřední skleničky dorazila barva žlutá:-)



 Modré jsem měla trochu méně, proto se jí i méně přemístilo, proto jsem modrou ještě trochu dolila. Míchání barev končí ve chvíli, kdy jsou všechny tři hladiny vody v jedné rovině. Více se to už míchat nebude.

 Teď je na čase si popovídat o tom, proč se barvy smíchaly, proč vznikla naše konkrétní barva a třeba jaké další by mohli vzniknout při jiné kombinaci. Myslím si, že je tato aktivita spíše pro starší, předškolní děti. Ale i dospělým se to bude líbit.
Krásný inspirativní den
L.

1 komentář:

  1. Promiňte, ale "...proč vznikla naše konkrétní barva a třeba jaké další by mohlY vzniknout..."

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...