pátek, září 05, 2014

DOMÁCÍ MODELÍNA

Nedávno jsem někde viděla recept na domácí modelínu. Rozhodla jsem se ji vyzkoušet. Syn se rád ve všem patlá a chtěla jsem aby si vyzkoušel také vnímat konzistenci a teplotu hmoty. Modelína se mi dělala moc dobře, je krásně měkká a poddajná, na rozdíl od té co si pamatuji z dětství. Zatím syn pouze přilepuje kousky hmoty na prkénko, vrství kuličky, které mu udělám nebo se snaží vykrajovat pomocí vykrajovátek.
play doht at home receipt


Recept:
150 ml vody
75 g hladké mouky
35 g soli
1 lžíce octa
1 lžíce oleje
potravinářské barvivo

Vše smícháte a vaříte na teflonové pánvičce, dokud se nezačne těsto lepit. Když vám vznikne jedna velká kulička, modelína je hotová. Uchovává se v ledničce.
Moc se mi na tom líbí i to, že je dělaná z jedlých věcí, takže se nic nestane, když dítě ochutná. Zároveň je ale slaná, takže mu stejně chutnat nebude :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...