čtvrtek, května 28, 2015

Po dlouhé době opět na Montessori kurzu

Bohužel nám přes rok čas nedovoloval na program chodit. Tak jsme byli jen na první a poslední hodině. Moc jsem se na Montessori těšila. Hlavně jsem si chtěla oživit různé aktivity, zeptat se lektorky na pár věcí a samozřejmě jsem se těšila, jak bude syn pracovat.

Jako první si děti společně "upekly " dort na rozloučenou. Krájely jahody a dávaly je na dort. Syn je doma zvyklý krájet ale na začátku se trochu styděl. Pak ale také krájel.

První si na kobereček přinesl zatloukání hřebíčků. Podložka na zatloukání už není původní a špatně se to do ní tlouklo.


Další aktivita byla třídění různých korálků a kuliček. U toho mě vždy zaujme, jak syn nejdřív vytřídí jeden tvar a pak zase další až zbude ten poslední. Ještě jsem si to nenašla, ale určitě to něco vypovídá o dítěti.


Absolutně nejlepší a nejzajímavější bylo mletí kávy. Tohle syn nikdy předtím neviděl, zaujalo ho sypání zrnek do mlýnku a vysýpání namleté kávy. Ještě doma o tom mluvil. Tak se nejspíš porozhlédnu po nějakém mlýnku.


Různá zavírání dvířek. Už jsme viděla spoustu doma vyrobených zavírání. Také by se mi to moc líbilo. Syn zatím otevřel tak půlku.


Válečky jsou klasika, kterou syn předtím ještě nezkoušel. Byla jsem zvědavá, jak se na to bude tvářit. U těchto prvních se měnil průměr. Druhé byly těžší, měnila se výška, ale průměr byl stejný. Na první pohled si syn nevěděl rady. Různě zkoušel, ale nakonec se povedlo. Válečky jsou skvělá pomůcka, moc se mi líbí. Škoda jen, že jsou na domácí použití celkem drahé a zmenšená verze se mi moc nelíbí.



Nakonec si děti snědly dortík. Odnesly a umyly po sobě nádobí a rozloučily se.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...