úterý, března 01, 2016

Děti světa - národnosti

Často se teď setkáváme s lidmi, kteří vypadají jinak než my. Syn si toho samozřejmě také všímá a ptá se, proč je někdo černý, proč mají šikmé oči. Abych mu přiblížila různé národy a rasy hodně si teď o tom povídáme, koukáme na videa. Prohlížíme si třeba tento katalog od cestovní kanceláře Livingstone, kde je spousta krásných fotek.


Hezká multikulturní písnička je tato:
https://www.youtube.com/watch?v=JD0weQAg8ew

Z knížek se mi podařilo v češtině najít jen tuto.

Moc krásně zpracovala děti světa jedna paní na facebooku. Já jsem jen upravila barvy podle kontinentů a syn kartičky přiřazuje podle toho, kde děti bydlí.

montessori continents

montessori kids of the world


Mapu jako vkládačku mám z Tvořivého krámku. Teď ji tam zrovna nemají, ale paní vyrábí spoustu pěkných pomůcek na dotvoření, pro Montessori jsou naprosto ideální.

Oblíbená synova aktivita je v současné době pexeso. Hraje ho moc rád a jde mu.


Našla jsem toto krásné pexeso s dětmi různých národů. Najdete ho zde. Dá se buď jen zalaminovat, nebo ještě podlepit pěnovkou. Já jsem jako druhou stranu použila ručně barvený papír, který jsme vyráběli se synem.

Na druhou stranu, je paradox, že se naše děti často setkají třeba s Vietnamcem nebo černochem, ale s typickými českými znaky ne. Stalo se nám totiž nedávno, že syn uviděl ve městě babičku s šátkem na hlavě a reagoval: Koukej babka. Myslel tím samozřejmě postavu z písničky Měla babka čtyři jabka. Žijeme totiž sice na vesnici, ale starou paní s květovaným šátkem na hlavě viděl poprvé v životě. Samozřejmě jsem se mu snažila vysvětlit, že se neříká babka, ale paní nebo babička. Neumím si představit, jak by se zachoval, kdyby třeba potkal někoho v kroji. A přitom je nám to bližší než třeba černoch s dredama.
Často prostě přehlížíme to nejbližší a učíme se to, co je nám hodně vzdálené. Proto se snažím synovi pouštět slovenštinu, máme i jednu kamarádku na Slovensku, se kterou si syn povídá. Čteme knížku Krysáci, kde je použité nářečí. A celkově se snažím klást velký důraz na Českou republiku.

Krásný den
L.

6 komentářů:

  1. Dobry den! Je možnost karticky někde stahnout? Prosím o odkaz na karticky. Velice krásné hraní pro deti. Dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, přidejte se do skupinky na facebooku Montessori bazar, je tam spousta materiálu. Nebo mi napiště e-mail a já vám to pošlu
      Lorein

      Vymazat
    2. Dobry vecer, prosim vas mohli by ste aj mne poslat tie karticky? Jezisko detom prinesie krasnu knizku mapy, a chcela som vyrabat karticky obyvatelov a zvieratiek, ale mi velmi ulahcite pracu :) Som pridana v skupine, hladam to tam a nenachadzam :( moj mail je zuz.dol@hotmail.com
      Dakujem velmi pekne a vdaka za uzasne inspiracie
      Zuzana

      Vymazat
  2. Ahoj!Mam zájem o karticky s dětmi světa. Tuto aktivitu jsem chtěla už dávno a věřím, ze malého potěší. Prosím o zaslání na myvalek12@gmail.com pokud je to možné. S pozdravem Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, odesláno, přidejte se na facebooku do skupinky Montessori bazar, pokud tam ještě nejste, je tam spousta materiálů.
      Lorein

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...