pondělí, března 14, 2016

Home made aktivity

Na Montessori přístupu se mi líbí, že i sami rodiče mohou pro své děti vyrobit pomůcku, která je přesně pro něj. Každý rodič zná své dítě nejlépe a proto ho doma vyrobená aktivita dokáže tak zaujmout. Občas něco vyrobím sama a někdy najdu inspiraci na internetu. Vždy dokáži ocenit práci a nápad dané aktivity. Některé věci bych sama nikdy nevymyslela a přitom vypadají tak jednoduše. V poslední době má syn doma několik aktivity, které jsou vyrobeny v počítači.

Brouky jsem si stáhla ve skupince na facebooku. I když se syn sám o brouky příliš nezajímal, tuhle aktivitu si oblíbil. Vozíme ji s sebou na návštěvy, vznikají při tom dlouhé debaty o hmyzu. Myslím si, že na jaře, až brouci vylezou, bude syn rád, že je umí pojmenovat.


Aktivita na to, co plave a co se potopí. Trochu i mě překvapilo, že například kaštan plaval. Pro velký úspěch jsme aktivitu nejednou opakovali.

 
 Často na různých stránkách vidím děti stejně staré jako je syn, které třeba vyšívají, nebo pletou. Zatím jsem k tomu syna moc nevedla, ale když se i já sama ve volných chvílích věnuji ručním pracem, zkusila jsem ho také zapojit. Vyrobila jsem jednoduchou pomůcku na pletení dutinek. Syn byl velmi zaujatý a věnoval se této aktivitě dlouho. Nejvíc se mu líbilo, že něco vytváří, sledoval, jak se šňůrka prodlužuje a rád se k této aktivitě vrací.


Po úspěchu s brouky jsem hledala další druh zvířat, které syn příliš nezná. Protože máme v rodině rybáře, hned mě napadly ryby. Vyrobila jsem aktivitu na přiřazování kreslených ryb a reálných fotek.


 Stále se snažím něco vymýšlet, zatím jsem byla omezená jen na domácí aktivity, vzhledem k počasí. Ale s přicházejícím jarem to bude doufám čím dál pestřejší.
Krásný den
L.


6 komentářů:

  1. mohla bych take poprosit navratilova87@seznam.cz
    A zeptam se,jak stareho mate syna?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. odesláno, synovi je 3 a půl, tak se snažím přizpůsobovat aktivity věku, například klasické třídění už ho příliš nezaujme.
      hezký den
      L.

      Vymazat
  2. krásne aktivity, mohla by som vás poprosiť poslať aktivitku s chrobákmi (brouky) na mail? mirus1311@gmail.com
    Ďakujem, pekný deň :-)
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      bohužel mám jiný počítač a soubory mi zůstaly v tom starém, který už nejde nastartovat. Brouci byly myslím ze skupinky Montessori bazar na fb.
      Hezký den

      Vymazat
  3. Dobrý den,
    mohla bych poprosit o aktivitu s brouky a rybami. Velké díky.
    Smekám, před vaší prací.
    Jitka jitkafouckova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      bohužel mi zůstaly soubory ve starém rozbitém počítači.
      hezký den

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...